7 beste manieren van E-mailmarketing

Gepubliceerd op 16 mei 2024 om 16:54

Graag wil ik het vandaag hebben over de 7 beste manieren van E-mailmarketing. Er zijn er vast nog wel een paar te benoemen, maar deze 7 blijven een belangrijk hulpmiddel voor zowel bedrijven als contentmakers.   

Voor het creëren van een goede band met je leads blijft het maken van effectieve mail zeer belangrijk. In deze eerste blog neem ik je mee naar een 7-tal beste manieren van e-mailmarketing en hoe je je campagne kan verbeteren en een blijvende impact kan achterlaten.

In het leadgeneratieproces is het cruciaal om te bepalen wie je leads zijn. Begin met het definiëren van je klantprofiel, denk hierbij aan gedragspatronen, interesses en behoeften. Hou rekening met meetbare demografische kenmerken en hun geografische locatie.

1. Als je dit in kaart hebt kan je gericht vanaf je mailinglijst een welkomstmail gaan versturen, doe dit nadat een gebruiker zich heeft geabonneerd op je mailinglijst of als je inzichtelijk hebt wie er zich op je website heeft bevonden. Je kan de gebruiker informatie verschaffen over je bedrijf, product of dienst. Ook zou je een speciale aanbieding kunnen geven door middel van een kortingscode om de betrokkenheid te vergroten.

2. Ook nieuwsbrieven worden gezien als een waardevolle content, updates over nieuwe producten of diensten en relevante informatie voor je gebruiker zijn bijvoorbeeld links naar blogposts, video's en evenementen.

3. Wanneer je een nieuw product of dienst lanceert, mail de abonnees dan om hen op de hoogte te brengen en te informeren over de exclusieve aanbiedingen voor abonnees of pre-ordermogelijkheden.

4.Je hebt het zelf ook weleens gedaan denk ik, iets in je winkelmand zetten....net zoals "kijken kijken niet kopen", nu is het dus de truc om de gebruiker die iets in zijn winkelwagen heeft gelegd, maar niet tot verkoop is over gegaan, om deze gebruiker via een mail te herinneren dat er nog een product in het winkelmandje ligt, hierbij kan je tevens een opmerking plaatsen dat er beperkte voorraad is.

5. Wat altijd erg attentvol is, is dat als je een gepersonaliseerde verjaardagskaart via de Socials verstuurd om hen te feliciteren met hun verjaardag en hen een kortingsaanbieding of geschenk aan te bieden als blijk van waardering.

 

6. Nog een belangrijk punt is dat je inzichtelijk krijgt of er nog verbeterpunten zijn aan de manier waarop je je bedrijf voert. Om dit inzichtelijk te krijgen kan je na een aankoop of interactie met je product of dient een e-mail sturen in de vorm van een enquête of een verzoek doen tot een review op je site.

7. Om uiteindelijk tot langdurige relaties te komen, moet je er wel voor zorgen dat je ze blijft voeden met waardevolle content, regelmatig updates, nuttige informatie en contact houden, net zoals wat je doet bij een vriend.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.